Jelenlegi hely

MÁS, mint a többi!

Ő valahogy más, mint a többiek – halljuk az értékelést a pedagógusoktól, a többi szülőtől, és a más szó rögtön negatívan cseng a fülünkben. Összeszorul a torkunk, mintha egy szomorú diagnózist hallottunk volna a gyerekünkről, és rögtön elfog a kétségbeesés: most akkor mit tegyünk? Ha más a gyerekünk, másképp neveljük? Másképp szóljunk hozzá? Más iskola való neki? Más oktatás? Ezekre a kérdésekre is választ keresünk a MÁS, mint a többi – gyerek, tanulás, iskola MÁS szemszögből című interaktív konferencián november 19-én.

Valóban létezik más gyermek?  

Wéber Anikó, író, pedagógus, Az osztály vesztese könyv szerzője szerint inkább az átlagos gyerek az, aki hús-vér valójában nem is létezett soha. Csupán kitaláltunk egy átlagos nevű kategóriát, amelybe szeretnénk minél több gyermeket beilleszteni, hogy aztán könnyebb legyen őket megérteni, tanítani, nevelni. Sokukat sikerül is bepréselni ebbe a kategóriába, míg mások valahogy kilógnak belőle, vagy öntudatlanul is lázadnak ellene. De aki kilóg, az se nem rosszabb, se nem kevesebb, mint a többi. Valójában ugyanis minden gyermek egyedi, minden gyermek más. Mindenki különleges. Mindenkihez külön nyelv kell, mindenkit más módszerekkel lehet motiválni.

Akkor mégis hogyan és mit ...?

Akkor mégis hogyan fedezhetjük fel, ki miben tehetséges? Mit tegyünk, ha egy kicsi nem tud beilleszkedni az óvodai, iskolai közösségbe? Ha magatartási problémákkal küzd? Hogyan segítsünk kibontakoztatni képességeit és megmutatni neki: ő nem más, hanem különleges valamiben? Ezekre a kérdésekre egyedül nehéz választ találni. Jó volna, ha a pedagógusok, a szülők, a pszichológusok együtt beszélhetnék meg dilemmáikat, észrevételeiket, problémáikat. Együtt könnyebb utat találni – ebben segít a MÁS, mint a többi – gyerek, tanulás, iskola MÁS szemszögből című interaktív konferencia is november 19-én a Gazdagréti Közösségi Házban.

MÁS, mint a többi! 

A november 19-ei délelőtt folyamán a meghívott pedagógus és pszichológus szakértőkkel találkozhatnak a vendégek, akik nem csak az előadóknak, hanem egymásnak is elmesélhetik élményeiket, tapasztalataikat. Az oktatási, nevelési problémákra a megoldást közös párbeszéddel és egymás támogatásával találhatjuk meg. A cél ugyanis közös: szülőként és pedagógusként egyaránt azt szeretnénk, ha a gyerekek boldogan, egyre nagyobb tudással és számos élménnyel gazdagodva nőnének fel, megtalálva saját álmaikat, tehetségüket, céljaikat.

A konferencia részletes programja

Bővebb információ és jegyrendelés ITT.
 

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére