Jelenlegi hely

Miért unják az iskolát a tinik?

A válasz összetett, de valahol a hormonokban és a megnövekedett elvárásokban rejlik.

A brit tanulmány legfontosabb megállapítása (és akkor kezdjünk is ezzel), hogy a felnőtté válás nehézségei és az unalom akár három évre is visszavethetik a gyermekek iskolai teljesítményét, méghozzá a középiskola elején.

(Mielőtt tovább mennénk, érdemes pár mondatban vázolni a brit oktatási rendszert. Az általános iskolát a gyerekek 5-6 éves korban kezdik, majd 11-12 éves korukban – a hetedik évfolyamban – lépnek tovább az úgynevezett secondary / high / grammar schoolba. Az elnevezések alapvetően finanszírozási és színvonalbeli különbséget takarnak. A cikkben majd többször emlegetett 9. évfolyam 13-14 éves gyerekeket jelent.)

Eltűnő lelkesedés

Visszatérve a tanulmányra, eszerint a tanulók többsége komoly lelkesedéssel veti bele magát a középiskolába (még egyszer: ez az Egyesült Királyságban 11-12 éves kor), ám ez a lelkesedés az első két év során fokozatosan eltűnik.

A változás még nagyobb, ha kitágítjuk a korhatárokat: míg a 7 éves gyerekek 94 százaléka érzi jól magát az iskolában, addig 14 éves korra ez az arány 10 százalékpontot zuhan.

A 32 ezer gyerek bevonásával elvégzett felmérés szerzői szerint noha több tényező (hormonok, barátságok) is szerepet játszik a jelenségben, a komoly fordulópontot az általános iskola elhagyása jelenti.

Az érdeklődés elvesztése komoly probléma és nem is újdonság, olyannyira nem, hogy tavaly már a brit oktatásért felelős Ofsted jelentése is hangsúlyosan foglalkozott vele a stílszerűen „Elveszett évek” címet viselő tanulmányában.

Több tantárgy, nagyobb elvárások

A mostani friss jelentés szerint a törésért a hirtelen megnövekedett tantárgyszám, az új (és általában nagyobb) iskola, és a bonyolultabb tananyag tehető felelőssé, és a visszaesés egészen a kilencedik évfolyamig tarthat – magyarul a középiskola első három évét elveszi a gyerekektől.

Míg a kilencedikesek (13-14 évesek) egyharmada azt mondta, unatkozik az iskolában (a hetedikesek körében ez az arány 19 százalék volt), ugyanakkor érdekes módon a gyermekek jó része pozitívan reagált a megnövekedett kihívásokra.

Akadnak iskolák, melyek úgy reagálnak, hogy a középiskola első két évét a nagyon erős alapok kiépítésére használják, így a kilencedik évfolyamban már újabb kihívások elé állíthatják a gyerekeket, mert a 10. év már a vizsgára való felkészülés jegyében telik.

A hibák is a tanulás részei

A középiskolára való átállás mindenesetre komoly nehézségeket hordoz magában – nyilatkozta a kutatóknak a warwickshire-i Ashlawn School igazgatóhelyettese.

„Lehet, hogy egy gyerek az osztály legjobb tanulója volt általánosban, most pedig csak a középmezőnybe tartozik, ami sokakat nagyon rosszul érinthet” – hívta fel a figyelmet Paul Foxton, aki szerint nagyon fontos, hogy az iskola is rugalmas legyen.

„Határozottságot és elszántságot kell adnunk a gyerekeknek, miközben azt is megbeszéljük velük, hogy a hibák elkövetése része a hatékony tanulás elsajátításának” – hangsúlyozta a szakember a BBC-nek.

Forrás: csalad.hu

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére